Gdańsk

Sobota, 23 stycznia 2021 Kategoria Kocia czytelnia
: kcal Podjazdy: m Sprzęt: Przełajówka Aktywność: Jazda na rowerze
Budzik dzwoni o 6:30. Nie wierzę! To na pewno już ta godzina? Tak dobrze się spało.

Chwilę to trwa, muszę się wyplątać ze śpiwora i worka biwakowego i wyjąć telefon. No tak, pora wstawać. Gotuję wodę na kawę i mam wrażenie, że ktoś mnie obserwuje. Jest jeszcze głęboka szarówka, do wschodu słońca daleko. Słyszę trzask gałązek. Patrzę skąd dobiega i widzę lisa. Stoi jakieś 100 m dalej i gapi się na mnie. Gapi się, a potem idzie w swoją stronę. Kiedy zwijam biwak, dzień wstaje. Idąc po śniegu wychodzę z lasu. Droga wygląda dobrze, ale to tylko pozory. Jest niesamowicie ślisko. Kawałek dalej w rowie leży samochód z przyczepką a kierowca nerwowo gestykulując chodzi w kółko i gada przez telefon. Pewnie myślał, że droga jest tylko mokra…

Idąc i jadąc docieram pod pomnik na Westerplatte. Robię zdjęcia.

A potem wracam do centrum Gdańska. Spędzam tam przemiły poranek.

Kiedy jadę na dworzec, zaczyna padać deszcz. Zimowe okienko pogodowe właśnie się domknęło.