Na pagórek i nad jezioro

Niedziela, 27 grudnia 2015 Kategoria do 150, Kocia czytelnia
Km: 109.81 Km teren: 0.00 Czas: 04:38 km/h: 23.70
: kcal Podjazdy: 323m Sprzęt: Przełajówka Aktywność: Jazda na rowerze
Rozpoczęłam od starej DK5. To dość syfiasta droga. Ruchu dziś dużego nie było, ale jest tam pełno kolein, pobocze jest dziurawe i brudne. Piach, dziury, kałuże, śmieci, szkło. Obrzydliwie. Jadąc do Witkowa myślałam, że wiatr mi przeszkadza. Ale przekonałam się, że faktycznie przeszkadza, gdy wykręciłam na północ ;). Droga do Trzemeszna to były tragiczne dziury, ale samo Trzemeszno (z dość równym kamiennym brukiem) jak zawsze bardzo mi się podobało. Dalej pagórki i Wydartowo. To właśnie pagór wydartowski był tym wyczekiwanym dziś pagórkiem. Kilka szybkich fotek w tej ładnej okolicy i w drogę! Kolejny cel to jezioro Pakoskie. Na stację kolejową w Janikowie jadę przez groblę przerzuconą przez to długaśne jezioro. Widzę tylko południową jego część, bo wysoki nasyp kolejowy zasłania skutecznie część północną. Chwila nad jeziorem. Słucham jak szumią fale....
Stacja kolejowa w Janikowie. Jestem tu po raz drugi. Tym razem poczekalnia jest otwarta. Czasu do odjazdu pociągu mam mało, ale wystarcza go by tu wejść i zjeść kanapkę. Pachnie farbą. Świeżo malowane.