Wyprawka (3)

Niedziela, 13 września 2015 Kategoria do 100 Uczestnicy
: kcal Podjazdy: m Sprzęt: Hardtail Aktywność: Jazda na rowerze
Dziś mamy do przejechania około 50km. Nie jest to dużo, ale nie chcemy się spieszyć, więc wstajemy już o 7.00. Poranek jest mglisty, a od rzeki ciągnie chłodem. Jemy śniadanie (kuchenka nadal działa) i powoli się zbieramy do drogi. Sporo zabawy jest z suszeniem mokrych od rosy namiotów. Turysta nawet biega ze swoim po trawie, aby osuszyć materiał pędem powietrza. Większość trasy to asfalty, jednak na chwilę wjeżdżamy też w teren, aby odwiedzić wieżę widokową niedaleko Czmońca. W drodze do Poznania jedziemy przez Rogalin – nie może się więc obejść bez krótkiego przystanku pod pałacem i bez oglądania słynnych rogalińskich dębów. W samym Poznaniu idziemy jeszcze na obiad, a potem odprowadzam wszystkich po kolei na pociągi powtórne. Sama do domu wracam rowerem, bo mam blisko. Trafiam na końcówkę wyścigu rowerowego Poznań Bike Challenge – dość dziwnej (jak dla mnie) imprezy organizowanej w Poznaniu po raz drugi. Korzystam z tego, że główne drogi są częściowo zamknięte dla samochodów i wkręcam się w wyścig. Jadę tak parę ładnych kilometrów, wyprzedzając kogo się da.