Pomorze (5)

Niedziela, 16 sierpnia 2015 Kategoria do 150, Kocia czytelnia Uczestnicy
: kcal Podjazdy: 921m Sprzęt: Przełajówka Aktywność: Jazda na rowerze
Na ostatni dzień wyjazdu mamy w planach tylko 105km. Jest za to więcej górek niż w dniach poprzednich. Wiadomo – Kaszuby. Zjazdy i podjazdy pojawiają się raz za razem, a nawierzchnie nie zawsze są przyjemne. Trafiają się drogi tak dziurawe i łaciate, że rower cały aż skacze. Na ładnym rynku w Wejherowie robimy sobie długą posiadówę. Ludzi nie ma zbyt dużo, jest spokojnie. Spodziewamy się, że dokładnie odwrotnie będzie w Gdańsku, w którym zakończymy jazdę. Na dojeździe do Gdańska wiatr przeszkadza dość mocno. Boczna droga idzie wzdłuż gdańskiego lotniska i kończy się niespodziewanie bramą. Idzie to objechać gruntówką. Jedziemy więc i po paru minutach jesteśmy pod budynkiem lotniska. Teraz zostaje nam już tylko dojazd do centrum. W większości jest to szybki zjazd. Centrum jest wyjątkowo tłoczne – trwa akurat Jarmark św. Dominika. Ludzi jest tylu, że aż ciężko jest iść z rowerem. Czasu mamy dużo, siadamy sobie więc i patrzymy na płynącą tu rzekę ludzi.

Spokój pryska na dworcu kolejowym. Na mój pociąg, który ma aż 20 minutowe opóźnienie, czeka mnóstwo ludzi. Na szczęście z pomocą Michała udaje mi się dostać wraz z rowerem do środka. Któryś z pasażerów pomaga mi go zawiesić na haku. Miejsc siedzących wolnych nie ma. Ludzie siedzą na podłodze. Siadam więc na podłodze i ja - pod swoim rowerem i jadę tak aż do Poznania.
A w Poznaniu po wyjściu z dworca, gdy szykuję rower do jazdy, niespodziewane spotkanie z Ewką, Pawłem i Michałem, którzy też właśnie kończą długi rowerowy weekend.

Mapa:

Zaliczone gminy: Linia, Szemud, Luzino, Wejherowo teren wiejski, Wejherowo miasto, Przodkowo, Żukowo (7 gmin).