Pomorze (4)

Sobota, 15 sierpnia 2015 Kategoria do 200, Kocia czytelnia Uczestnicy
: kcal Podjazdy: 952m Sprzęt: Przełajówka Aktywność: Jazda na rowerze
Rano nad naszym stawem siedzi wędkarz. Zjadamy śniadanie i zwijamy się. Kolejny dzień ładnej pogody przed nami! Zaliczając gminy w pomorskim można mieć wrażenie, że są tu same lasy. Prawie cały czas jedziemy schowani w lasach. Droga do Bytowa umyka szybko. Dalej jedziemy do Lęborka. Kręcimy się tu przez chwilę i lecimy nad morze po gminę Łeba. Dojazd do Łeby jest koszmarny. Wraz z nami jedzie tu pełno samochodów. Wszystko wskazuje na to, że wszyscy chcą wypoczywać nad morzem. W samej Łebie nieprzebrany tłum ludzi. Udaje nam się dopchać po lody. Miejsc by usiąść nie ma. Uciekamy więc w boczną uliczkę i siedząc na krawężniku zajadamy. Miejsce niezbyt ciekawe. Co druga, trzecia osoba, która tu skręca, trzyma w ręku flaszkę piwa i ma czerwoną, nalaną twarz. Przebijamy się nad samo morze. Michał zostaje przy zejściu na plażę, ja na chwilę idę pomoczyć nogi. Potem idziemy jeszcze na gofry i zwijamy się. Uciekamy z Łeby zupełnie inną drogą niż ta, którą dojechaliśmy. Ruch był tak wredny, że jazda zgodnie z planem tą samą drogą zupełnie nam się nie uśmiecha. Nadkładamy zatem kilka kilometrów i jedziemy bocznymi drogami. Na noc rozbijamy się w dużym zagłębieniu terenu na granicy pola i lasu. Wg prognoz ma nie padać – można więc bez obaw spać w dołku.

Mapa:
Zaliczone gminy: Kołczygłowy, Tuchomie, Czarna Dąbrówka, Cewice, Nowa Wieś Lęborska, Lębork, Wicko, Łeba, Łęczyce (9 gmin).