Pomorze (3)

Piątek, 14 sierpnia 2015 Kategoria do 200, Kocia czytelnia Uczestnicy
: kcal Podjazdy: 858m Sprzęt: Przełajówka Aktywność: Jazda na rowerze
Pobudka znowu o 6.00. Od rana pogoda jest bardzo dobra. Kontynuujemy jadę lasami. Dziś trafia się nam jeden odcinek gruntowy. Mamy też do przejechania prawie 40 km krajówkami. Pierwszy kawałek to DK25 ze Sporysza do Białego Boru. To bardzo nieprzyjemna droga. Ruch jest znaczny, a pobocza brak. Jedyne co można zrobić, to przejechać to szybko. Rozpędzamy się więc i lecimy 30-33km/h cały ten odcinek. W Białym Borze szybkie zakupy oraz wizyta na stacji i lecimy na drugą krajówkę – DK20, którą jedziemy aż do Miastka. Tu ruch nie jest już tak duży i jedzie się nawet dość przyjemnie. W Miastku jest gorąco. W piekarni kupujemy ciastka i rozsiadamy się w parku. Wypoczynek niestety uprzykrzają nam osy. Jest ich pełno i cały czas trzeba je odganiać. Dalej jedziemy mniej głównymi drogami i znowu prawie cały czas przez lasy. W Sławnie jemy pyszne lody. Spieszyć się nie musimy, bo jest jeszcze dość wcześnie, a wiele do przejechania już nie zostało. Podjazd dnia wypada za wyjazdem z Kępic. Jest aż 9% nachylenia. Po raz pierwszy podczas tego wyjazdu wrzucam z przodu mniejszą tarczę. Dystans robimy nieco dłuższy od zakładanego, bo trafiamy na ogrodzone tereny. Kiedy tylko ogrodzenia się kończą i pojawia się możliwość zjechania z asfaltu – skręcamy. Całkiem przypadkiem trafiamy w wyjątkowo ładne miejsce – nad śródpolny stawek, którego z szosy zupełnie nie było widać. Rozbijamy namioty nad tym stawkiem, na kwietnej łące. Gdy jemy kolację, nad staw przychodzi stado krów. Znając opowieści o spotkaniach ze zbyt towarzyskimi krowami, czuję lekki niepokój. Na szczęście jednak krowy przyszły tu tylko na chwilę, by się napić i jest z nimi młoda dziewczyna z psem.

Mapa:

Zaliczone gminy: Koczała, Biały Bór, Miastko, Kępice, Polanów, Malechowo, Sławno teren wiejski, Sławno miasto (8 gmin).